Jävla geografi

Jag är arg på min geografilärare. Hon sa att jag har skrivit MVG på ett av tre prov, starkt VG på de andra två. Jag har fått MVG på allt vi annat vi gjort i kursen. MEN hon ville att jag skulle skriva MVG på sista provet, så att hon iaf kan sätta MVG i mitt betyg. Men på grund av allt som händer i mitt liv just nu har jag absolut noll energi över till att plugga. Det är så otroligt mycket som händer just nu, och som, gud förbjude, kommer hända som jag inte har orkat berätta för folk, dels därför att jag är rädd för att det kommer ske om jag berättar, och dels därför att de som vet om inte förstår hur mycket det sliter och skär i hjärtat på en. Det är det värsta, folk förstår inte. Det är lättare att blunda och döma.

Iaf, idag skulle vi skriva geografiprov, och det skulle bli betygsavgörande för mig. Jag tycker att jag har en ganska bra koll på vad som skulle komma, men nu i efterhand bara känner jag på mig att jag skrivit starkt VG som vanligt. En fråga, som var en 4-poängsfråga, hade jag ingen aning om. Tack och adjö till det betyget. Och det gör mig så arg, hur folk som skiter i hennes kurs får MVG men inte jag, som faktiskt är där, kommer till lektionerna när man ska, klagar inte på att det är håltimme lektionen innan, har visat extra intresse utöver det som vi har i kursen, har en frånvaro på max 1%. Mig tänker hon ge ett starkt VG, och hon skiter helt i den uppgift vi håller på med nu, helt. Bara man gör bra på proven så struntar hon helt och hållet i resten. Om det är så hon ska ha det, tänker jag skita i hennes lektioner i höst, och bara göra proven. Det verkar ju bara vara det som hon bryr sig om på hennes lektioner.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh Matilda. Kom hit och pimpla cola en natt med mig?

Postat av: LINDEROTH

Word. Tycker Eva gör grymt fel där! och jag som väger mellan ett G och ett VG driver hon???? Ofta jag bara har g. Har skrivit VG på provet och antagligen kommer jag få VG på det här förhoppningsvist ett stark. Våran affisch fick ju MVG tydligen och hemsidan vi gjorde var JÄVLIGT BRA. Om jag får ett G så begår hon fan tjänstefel.



Och jag förstår att du blir arg om du inte får MVG, för proven borde inte vara allt som räknas.

2009-06-04 @ 19:48:51
URL: http://dlinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback