Jungfrun

Jungfrun sägs ju vara ordningssam, blyg och perfektionist. Och många skulle säga att det inte alls stämmer in på mig. Men tro det eller ej, jag är en perfektionist, jag kan vara väldigt blyg och jag är ordningssam på mitt sätt. Jag är exempelvis besatt av listor, att skriva upp saker för att hålla koll på dem av någon anledning (jag har en skrivbok enbart med listor över vilja böcker jag ska eller vill läsa, en annan över vilka jag har som är olästa i min bokhylla), jag är besatt av skrivböcker för att skriva upp olika saker i. Dessutom får jag ryck ibland att jag ska städa och ordna upp, och det är i ett sådant jag befinner mig nu.

1. Jag vill gå igenom hela mitt rum och storstäda.
2. Jag vill få igång min gamla dator så jag kan föra över filer på min dator. (Dessvärre hatar min gamla data mig, så den hävdar att jag inte har något tangentbord inkopplat, vilket jag har, och i ett svagt ögonblick av mitt liv fick jag för mig för flera år sedan att jag skulle ha lösenord på min användare på den datorn vilket gör att jag måste ha tangentbord.)
3. Jag vill sortera upp mina gamla papper och skrivböcker från skolan, så jag vet vad jag ska spara och vad jag ska slänga.

Dessutom fick jag för mig att jag skulle läsa lite om jungfrun, och vad de har för egenskaper, bara för att. Och innan jag säger något, ville jag bara säga att jag vet att allt man läser kan man vända och vrida på så det får en annan betydelse och uppfyller ens syfte. Men jag tyckte jag stämde väldigt väl in på beskrivningen av hur jungfrun är. Sen finns det ju alltid olika beskrivningar överallt.

Nu ska jag sluta svamla och återgå till att hata min gamla dator lite. Jag sa åt den för en kvart sen att den skulle starta om sig, den funderar fortfarande. Btw, om någon har ett tangentbord att låna ut för en kväll så gör jag det gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback